Kontakt

Místo pro Vaše kontaktní údaje.

Hodina mezi psem a vlkem.

28.4.2010 Trvalý odkaz

Mám rád ten čas,kdy není ani den,ani noc.Kdy,se budí den a slunce stoupá nad obzor,nebo navečer nám  červánky dává najevo,že už se pro nás napracovalo  dost.Kdy mlha kolem vody ,válí své cáry,někam k nostalgickým náladám.Ptáci po ránu zahájí svůj koncert a navečer zapějí svoji poslední píseň.Je to čas,kdy se psi mění ve vlky a naopak.Magický čas zrození dne,nebo jeho přeměnu ve vlka noci.  Mám ten čas rád,zvláště na rybách.Něco umírá a něco nového se rodí,je to touha očekávání světla,nebo tmy.Černá a bíla v rovnováze života.

Průměrná známka: 1,33

První jarní lovy.

28.3.2010 Fotky, Trvalý odkaz

Tak mám za sebou první jarní lovy.Rybářská zimní dieta je ta tam.Abstineční příznaky odpadly a první rybky,ryby,rybičky jsou chyceny a puštěny.Nezbývá,než z optimismem začít zbrojit,na další a teplejší rybářské období.

Průměrná známka: 1,60

Komentář ke článku (0)

Já rád játra,tloušť rád játra.

Protože jsem rybář,co rád experimentuje na poli návnad a nástrah,tak když jsem se někde dočetl,že v zimním období jsou top nástraha na tlouště kuřecí játra,tak jsem ani chvíli neváhal.Při nejbližším nákupu v jednom nejmenovaném supermarketu,jsem odcházel domů obtěžkán zmrzlým balíčkem této tlouští delikatesy.Hned druhý den,natěšen na nebývale hojný lov,rozechvěle sestavuji udici na plavanou a hurá na ně.Výsledek nula nula nic.Mé cholerické já mi našeptávalo: vyprdni se na to!Druhá,ta zvídavě experimentální strana mého já,mi zase nedal pokoj a radila pokračovat.

Trochu jsem opět játra odložil k ledu,ale za nějaký čas se mi do rukou dostal článek o lovu jelců na játra a hlavně v něm byl popsán způsob lovu.¨Ten nejednoduší a ve své podstatě nejprimitivnější.Na splavávanou a opět se ukázala síla jednoduchosti.Splavávaná zabodovala.Sestavení udice bylo jednoduché:kmenový vlasec 0,14 a návazec 0.10.nebo0.12.Před obratlík brok nebo vícero,to podle síly proudu.Pořípadě kulaté olůvko od 2g  a výše,opět dle síly proudu.Háček větší než na plavanou,hlavně ze širším obloučkem.Velikost volíme podle velikosti natraženého kusu jater.Větší kus jater na háčku,není na škodu,tloušť má  velkou tlamu a je ochoten zhltnout velké sousto.

Jaký prut? Odpověď na tuto otázku bude jednoduchá,tedy aspoň se mi to tak jeví.Feedr jemější verze,picker,match,jemný vláčák či pořípadě jakýkoliv jemný a lehký prut.Jemný to kvůli záběrům a lehký proto,že ho víceméně budeme držet v ruce,tak ať si neuhoníme kýlu.Naviják  je dobré použít třeba match,nebo přívlačový.Já osobně používám matchku 390cm a 3-12g a k tomu naviják Tubertiny sirio 4000.

Z dalšího vybavení se bude hodit vidlička,to když už se nám nebude chtít pořád držet prut v ruce,podběrák a ostatní nezbytné věci co máme mít sebou a co potřebujeme jako jsou kuřecí játra,zátěže,háčky.......Hodí se i termoska s čajem a když neřídíme tak i z posilovačem.Přece jenom bude chladno.Všechny věci se dají zbalit do malého baťužku,což se nám bude hodit,protože to bude zároveň i procházka kolem vody,takže ať neupadnou záda.

Tak jsme u vody a máme sestavenou udici.Ta funguje tak,že nahodíme nad předpokládané místo lovu a necháme nástrahu proudem dovalit na místo.Prut držíme v ruce a ukazovák ruky máme na vlasci.Tak cítíme každý pohyb a škubnutí.Občas se stane,že tloušť vezme nástrahu i během putování proudem,ale v chladné vodě jsou záběry častěji v klidné vodě pod břehem,nebo v hlubší jámě v proud,či poblíž nějaké překážky,kamenů,křoví atd.To jsou ty top místa.Tloušti napřed nástrahu jemě oťukají,což citíme v na napjatém vlaci,potažmu prstě kterým vlasec držíme.Potom následuje nekomromisní tah a je třeba zasekávat.Je také dobré trochu udržet nervstvo na uzdě a zasekávat,až při trochu veším tahu,když ryba jen tak oťukává nástrahu,tak jde zásek většinou do prázdna.Také se ovšem může stát.že tloušť játra jen tak zlehka oťuká,něco se mu nezdá a záběr nepřijde.Když se nám nechce držet prut v ruce,tak ho prostě dáme do vidličky a do fedrového postavení.Záběr indikujeme podle napínání vlace a ohnutí špičky prutu.Proto,jak už jsem psal výše,je důležité mít jemný prut.

Síla splavávané spočívá v její jednoduchosti,nekomplikovanosti udice a přirozené prezentaci nástrahy.V kombinaci z kuřecími játry,je to opravdu silná zbraň na tlouště ve studené vodě.Také je dobré častěji měnit játra na háčku,ve vodě se rychle vymívají a strácí na atraktivitě,čerstvá játra dokáží vytvořit silnou pachovou stopu.Další výhodou splavávané je její mobilita,můžete projít celkem velký kus řeky během lovu a prochytat všechna nadějná místa.

Ikdyž nejsem v členem klubu chyť a pusť,tak musím přiznat,že většina mých ulovených tloušťů skončí zpátky ve svém živlu.Ale na druhou stranu,jich vždy několik skončí v kuchyni.Vše ovšem z rozvahou,myslím že by nebyl problém,zvláště menší vodu celkem slušně vydrancovat,ale to už není o lovu,ale o kořistění.Aby nám taky na léto a třešně nezbyly jen oči pro pláč.

Petrův zdar-Jirka Šindelář-splavek

Průměrná známka: 1,25

Komentář ke článku (7)

Jarní úklid.

Trochu jsem se probíral svým archívem fotografií a narazil jsem na fota tradiční,již asi destileté(přesně nevím) akce naší MO: úklid okolo Bagru,nebo-li úklid břehů revíru Morava 20A.Fotky jsou z letošního jara.

Počátkem každého jara,naše MO pořádá úklid břehů v revíru.Jde o dobrovolnou akci pro všechny rybáře a přátele přírody,kterým není lhostejné v jakem prostředí se věnují svému koníčku.Je tak trochu zarážející,že naše MO má kolem pětiset členů,)ale na tradiční úklid nás chodí asi tak 20 až 30skalních a ztoho je tak polovina nerybářů.Jsou to přátelé přírody,kterým se nelíbí ten svinčík,který mají na svědomí rybáři a lidé koupající se na štěrkovnách.Je celkem z podivem,že si lidé k vodě přinesou dvoulitrovou pet láhev,ale prázdnou už neunesou zpět .Nemluvě o prázdných lahváčích,flašek od kořalek tu levnějších tu dražších,to podle finanční situace konzumentů a prázdných krabiček od laciných vín .Nezbývá,také obdivovat rybáře,co zahodí pytlíky od krmení,krabičky od červů,konzervy od kukuřice atd....atd..Vždy se toho najde celá fůra.

Je celkem potěšitelné,že rok od roku je toho svinčíku vždy o trochu méně,ale i tak musím konstatovat,že někteří naši spoluobčané(a není jich zrovna nejméně)jsou docela  dobytci a prasata(čímž se nechci nějak dotknout dobytčat a ani prasat) a jejich chování v přírodě a vůbec na planetě je dost tragické a odsouzeníhodné.

Tímto bych chtěl poděkovat všem Vám,kterým není lhostejný svinčík u vody a třeba jen tak sami od sebe pouklízíte své oblíbené místo od nepořádku,nebo tak,jak dobrovolníci naší MO,jdete na podobnou ozdravně uklízecí akci.Myslím,že by měli být větší postihy všech rybářů a lidí co dělají svinčík kolem vody a vůbec na planetě.Nezbývá jen doufat,že se tito bordeláři chytí za nos a přestanou nám dělat nepořádek na planetě.A takovéto a jné podobné úklidově-ozdravné akce nebudou potřeba.

Ještě jednou,bych touto cestou chtěl poděkovat všem našim členům a příznivcům,kteří se zůčastňují úklidu a jedinou odměnou,jim je dobrý pocit a malé občerstvení na závěr.

Petrův Zdar. Jirka Šindelář-splavek.

Průměrná známka: 3,00

Komentář ke článku (0)

Anketa:Břehy revírů naší MO uklízíme.
A) Ano,pravidelně. 0%
B) Ne 100%
C) Občas 0%
Hlasovalo 1 čtenářů.

Rehabilitační rybaření.

Po dvouměsíční nucené odstávce od rybaření a potažmo praktického života,jsem konečně berle opřel do kouta.Snad i odhodil do propadliště dějin(aspoň doufám).A v rámci rehabilitačního cvičení si občas,když vycházky dovolí,vyjedu na ryby.To blaho po tak dlouhé době nahodit,je neposatelné.Sice jsem limitován dostupností revírů a míst,kam mohu jet na ryby,ale i tak jsem rád za ty dary. A protože,je moje noha už téměř v pořádku,tak včera jsem to vzal šoulačkou kolem vody a nalapal pár tloušťu na višně.

Zjistil jsem že není lepší zdravotní rehabilitace,jak fyzická,tak psychická,jak čas strávený na rybách.Je to nejlepší ozdravovna na světě.Né nadarmo staří Asyřané tvrdily,že:,,Den strávený na rybách,se nepočítá do dnů,co nám bohové vyměřily".Tak ať tu jsme z rybařením co nedéle a ještě o kousek navíc.